tirsdag 28. april 2009

Et yrende dyreliv

Før vi skulle reise til Qatar, ble vi fortalt at det ikke var så veldig mange dyr i Qatar. Kanskje noen dromedarer, eventuelt noen skorpioner ute i ørkenen. Jaggu tok de feil, for her spretter det opp de herligste husdyr som ingenting. Naboen har kakerlakker (ok, én kakerlakk) på kjøkkenet, jeg har en horde med maur på kjøkkenbenken og rotter jogger rundt i gatene og har seg. Jonny var skikkelig tøff da han løp rundt med kosteskaftet og prøvde å jage vekk rotter fra understellet på bilen i går kveld. Management har lagt ut rottegift, så vi får håpe det hjelper.

I dag kom jeg ned til en gjenglemt smørkniv med jordbærsyltetøy på, og en gjeng med overlykkelige maur som storkoste seg på den. Da var det nok (ok, det var nok for to uker siden), og jeg fikk Roger til å kontakte pestkontrollen. De skal komme og gasse huset, men da er jeg heldigvis vel hjemme i Norge. Lurer på hvilke kosedyr som møter meg når jeg kommer tilbake?

1 kommentar:

  1. Ussa mi ti, hehe :) De rottene hørtes ikke så koselig å ha rundt dørene altså. Tror du gjorde rett i å la Roger kontakte pestkontrollen ;)

    God tur hjem igjen !

    SvarSlett